Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Uppsala Bouleallians
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Uppsala Bouleallians.
Uppsala Bouleallians
Följ oss för uppdateringar
Överenskommelse om boulehallen i Fyrislund
Uppsala kommun, genom idrotts- och fritidsnämnden,hyr in boulehallen i Fyrislund. All bokning av
tider sker genom kommunens bokningsservice. Idrotts- och fritidsnämnden kommer från 1
september att uppdra till Uppsala kommun Arenor och Fastigheter AB att ansvara för och sköta all
bokning.
För att underlätta för bouleföreningarna kommer Uppsala Bouleallians (UBA) att hålla samanoch ansvara för bokningen av blocktiderna för de olika pensionärsföreningarna för träning måndag till torsdag.
UBA har tittat på beläggningen i Gottsundahallen under tidigare år och kommit fram till följande behov för de olika blocktiderna.
UBA har förtur vidsäsongsbokningen till att boka följande nio blocktider, varje vecka från 1 september till 30 april:
Måndag kl 9-12 2 banor måndag kl. 12-15 8 banor måndag kl 18-21 2 banor
Tisdag kl 9-12 8 banor tisdag kl 12-15 14 banor tisdag kl 18-22 8 banor
Onsdag kl 12-15 2 banor
Torsdag kl 9-12 6 banor Torsda kl 18-22 8 banor
Önskemålen om säsongbokningarna för kommande säsong ska vara inlämnade till bokningsservice senast den 31 mars, årligen.
Hyresavgiften följer Uppsala kommuns prislista (bilaga 1), som är beslutad av kommunfullmäktige. För 2021 är avgiften 59 kronor per timme för två banor för träningsverksamhet.
Av idrotts- och fritidsnämnden beslutade boknings- och avbokningsregler (bilaga 2) gäller för dessa blocktider.
UBA har förtur till tiderna vid säsongsbokningen för kommande säsong, som ska vara inlämnad senast 31 mars årligen, att på fredagar boka in 12 tävlingar på hösten och 12 tävlingar på våren där UBA hyr hela hallen (alla 16 banorna} från kl. 09-15. Tävlingarna arrangeras av fyra olika pensionärsföreningar.
Hyresavgiften följer Uppsala kommuns prislista för fullstor idrottshall (bilaga 1) som är beslutad av kommunfullmäktige. För 2021 är avgiften 169 kronor per timme.
På lördagar/söndagar kommer bouleklubbarna UPC och 018 att arrangera tävlingar och hyra hela hallen från kl. 08 - 22. UBA kommer att boka dessa tävlingar åt bouleklubbarna. UBA har förtur till att boka tävlingar enligt tilldelning av förbund där tävling kommer före träning men kan inte gå före annat inbokat evenemang.
Hyresavgiften följer Uppsala kommuns prislista för fullstora idrottshallar (bilaga 1) som är beslutad av kommunfullmäktige. För 2021 är avgiften 169 kr per timme för tävlingar i kategori 1.
Det är möjligt att avboka lördags/söndags tävlingar senast två veckor innan speltillfället men helst i enlighet med kommunens bokningsregler.
Reklamskyltar
UBA har rätt att på av kommunen angivet ställe sätta upp reklamskylt i hallen. Inför varje uppsättning ska kommunen ge sin tillåtelse till uppsättning. Ingen reklamskylt får sättas upp utan kommunens
illåtelse i det enskilda fallet. UBA har inte rätt till någon ersättning om kommunen anser att skylt inte får sättas upp.
Behov av taggar
UBA består av 17 pensionärsföreningar och två bouleklubbar som spelar boule i hallen.
För att möjliggöra tillträde till hallen ska de 17 pensionärsföreningarna och de två bouleklubbarna tilldelas vardera 2 taggar, d.v.s. totalt 38 taggar. UBA får 4 taggar för administration av uthyrningen. Totalt blir det alltså 42 taggar.
UBA kommer att kvittera ut alla dessa taggar och ta allt ansvar för borttappade taggar och för obehörigas tillgång till utkvitterad tagg. Borttappade taggar anmäls till ansvarig utlämnare. UBA kommer att låta de olika pensionärsföreningarna och bouleklubbarna kvittera ut sina taggar på en lista som UBA för.
UBA kommer att i god tid meddela Kontaktcenter/utlämningsställe om behovet av taggar.
Då samma verksamhet kommer att fortgå år efter år, önskar UBA att taggarna inte behöver lämnas tillbaka efter varje säsong.
Köket
Köket ingår i de förhyrningar som avser hela hallen. Inför tävlingar och evenemang får arrangören nyttja kyl, frys och köksskåp från dagen innan tävling eller evenemang, om det inte finns annan bokning av hela hallen dagen innan. UBA har tillgång till en av kylarna och ett av frysskåpen. Det säkerställs med eget lås och märks tydligt upp med UBA. De av köksskåpen som UBA har ansvar för märks tydligt upp, alla skåp får inte tas i anspråk. Kyl, frys och köksskåp ska vara tömda efter tävlingens eller evenemangets slut.
Kommunens städpersonal kommer att städa ur kyl, frys och köksskåp varvid kvarglömda saker tas om hand. Gäller inte de uppmärkta skåpen och kyl- och frysutrymmen för UBA. UBA ansvarar själva för städning i sina utrymmen och eventuella livsmedelstillstånd, om så behövs.
Mötesrum
Mötesrummet ingår i de förhyrningar som avser hela hallen eller kan bokas separat vid behov av
mötesrum. Kommunen tillhandahåller bord och stolar.
Kommunens städpersonal kommer att städa bort kvarglömda saker.
Avtalstid och uppsägning
Avtalet gäller från och med 1 juli 2021 till och med 30 juni 2023, därefter förlängs avtalet med 12 månader i taget om det inte skriftligen sägs upp med 6 månaders uppsägningstid.
överenskommelsen är upprättad i två likalydande exemplar varav parterna fått var sitt.
Uppsala________/_____ 1021
För idrots och fritidsnämden För Uppsala Boulalians
Maria Leopardi Ann-Mari Nilsson
enhetschef idrott och fritid ordförande
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera